איך מעבירים שידור, כשהמגישה שלצדך נמצאת אי שם מעבר להרי החושך?

אסתי חדד Comments Off on איך מעבירים שידור, כשהמגישה שלצדך נמצאת אי שם מעבר להרי החושך?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

איך מעבירים שידור, כשהמגישה שלצדך נמצאת אי שם מעבר להרי החושך, בקיבוץ אילות? זאת השאלה שהייתי צריכה להשיב עליה בתוכנית האחרונה (יום ג' ט"ו בטבת, 10.01.12), כשמירי מבשלת ללא הרף ומתפנה רק לצורך השידור להפוגה קלה מכל ההמולה.

מזה כשנה אני מגישה שותפה בתוכנית "ניחוחות שבת" ובתחרות "השפית הבאה" ואת כולן אני מעבירה עם מירי. גם כשמירי נאלצת לנסוע לאיזשהו מקום, אם בעטיה של עבודה, ואם בעטיה של חופשה, אנחנו מקליטות מבעוד מועד את התוכנית כששנינו מצויות באותו האולפן, יושבות יחד על ספל קפה, לפעמים מתלווה אליה איזו עוגת גבינה טובה, לזניה, בישקוטים או כל פינוק אחר שמירי מחליטה להביא לנו לטעימות לאולפן, ואנחנו מקליטות ומתענגות על התופינים. אבל כעת, בזמן של תחרות, איך אפשר להקליט? הרי המתכונים ממשיכים לזרום לתוכנית כל הזמן, אז מה עושים ומירי חייבת לנסוע דרומה?

"נעלה אותך לשידור דרך הטלפון" אני זורקת הצעת ברירת מחדל שלא כל-כך אהובה עליי. ואכן ביום שלישי, אחרי שיחת ניסיון שתהילה מפיקתנו מבצעת. מירי עולה לשידור הודות לפיתוחו של אלכסנדר גרהאם בל, באמצעות הטלפון.

הפתיח הדרמטי של התוכנית כבר מתנגן, ואני לבדי באולפן, מפתחת חרדת נטישה.
"זה טוב לזוגיות" מתלוצצת עמי מירי "ככה תעריכי אותי יותר".
"אני כבר מעריכה אותך" אני עונה לה.
אבל יודעת שהיא צודקת, כי המרחק יוצר בסופו של דבר קרבה. במהלך השידור במקבצי הפרסומות אני מתמלאת חששות, האם חס וחלילה מירי נפלה מהקו? כך אנחנו קוראים לזה בעגה המקצועית. כשהכוונה היא שהשיחה נותקה. מירי ישובה לה בחדר המנכ"לית של המלון בו היא שוהה למשך השבוע הקרוב, ומדי פעם נכנסים אליה אנשים כשהם נזקקים לה.

וכך היא מנצלת מקבץ פרסומות כיוון שמשגיח הכשרות בא לבדוק האם אכן השפים שהשאירה מירי, פועלים ע"פ הנחיותיה. פעם זאת המנכ"לית שרוצה בסה"כ להיכנס לחדרה, ושוכחת לרגע שמירי נמצאת כרגע בחדרה באמצע שידור רדיו. ומירי נאלצת להסות אותה, כדי שהדיבורים לא יכנסו לשידור.
המשימה השבועית האחרונה "משימת ההפתעה", הייתה לא ממש קלה עבור מאזינותינו, חל איזשהו בלבול בהפתעה. המאזינות לא ידעו את מי צריך להפתיע, האם זה אותן, את בן הזוג, אותנו או את עצמן. במשימת ההפתעה היו צריכות המאזינות להפתיע אותנו ולספר לנו על מאכל שלא חשבו שיתנסו בו, ולאחר ההתנסות גילו שלמעשה הוא מוצא חן בעיניהם.

הגיעו הרבה מתכונים השבוע, ואפילו מתכון באנגלית הגיע לתוכנית, שמציע נקניקיות סויה עטופות בעלי בלינצ'ס, חדשני ומעניין.
בתוכנית גם שוחחנו עם שרה גנץ, אחת המתמודדות הוותיקות שלנו. בעונה השנייה, היא לא חשבה שתגיע לגמר, שרה ניסתה ועלתה שלב נוסף ועוד שלב, עד שהגיעה לבסוף לגמר וגם ניצחה בו. שרה הצטערה שלא השתתפה במשימה השבועית, כיוון שכבר היה לה רעיון כיצד להפתיע אותנו. ההפתעה של שרה הייתה כריך גבינה פיקנטי, שחשבה שלא תאכל, שהיה נראה לה כמו ערבוב של גבינות וטעמים, וזה היה טעים מאוד.
שלושת המתמודדות השבועיות שהיו צריכות להפתיע את עצמן ואותנו היו: שרון יום טוב שהפתיעה את בעלה לכבוד יום הולדתו עם קנלוני ממולא בגבינות ובבצל, שזאת פעם ראשונה שהיא מכינה קנלוני. כך שהיא גם הפתיעה את עצמה, ואת הרעיון לשימוש בקנלוני היא קיבלה ממירי זורגר באחת מתוכניות הבישול שלנו ב"ניחוחות שבת".

רויטל מלכה הכינה ריבועיות גבינה בטעם כפרי, ובביתה של רויטל אוהבים מאוד עשבי תיבול. ההפתעה של רויטל הייתה ההשתתפות בתוכנית.
מלבד העדרה הפיזי של מירי מהתוכנית, נראה היה שהדבר פשה עד למאזינותינו, כאשר את המאזינה השלישית אותה רצינו להעלות לשידור, קרן אברהם, לא הצלחנו להשיג ולהעלות אל קו השידור. זוהי אחת מהתקלות שניתן לפגוש בעת שידורים חיים. קרן שלחה לנו מתכון של בית לזית ועם תמונה יפיפייה שכללה גם את שלבי ההכנה. אך על אף ניסיונותיה המרובים של תהילה הפיקה להשיגה, המנויה היה לא זמינה.
ההפתעה של מירי היא תרד, מירי לא העיזה לטעום תרד בילדותה. ולאחרונה טעמה אותו והתמכרה. "ופתאום הכול אצלי נהיה ירוק" היא אומרת. בכל הדרכים ובכל הצורות. טעמה לראשונה את התרד באוסטריה, כיוון ששם אוכלים מאוד בריא ושם ניתן לקנות תרד קפוא. וממנו רקחה מירי קיש תרד וגבינות. מאזינותינו הערניות כבר הספיקו למסרר ולשאול: " יעל, תגידי למירי שאין כבר כמעט שנה להשיג תרד. תודה על התוכנית". בתוכנית ניחוחות שבת באותו השבוע (י"ז בטבת התשע"ב 12.01.12) מירי השיבה על העניין ואמרה: "אפשר להשתמש גם בקפוא, ואם אין עלי תרד, ניתן להשתמש גם בעלי סלק".

המשימה השבועית החדשה שסיפרנו עליה היא משימת מצווה – ובה היה צריך לחשוב על מצווה שתיתן השראה למנה. המאזינות התבקשו לספר לנו מהי המצווה ואיך המנה מתחברת אליה. בהכנת המנה יש צורך לעשות שימוש בשניים מתוך שלושת המוצרים הבאים: גבינת חרמון תנובה, גבינה לבנה תנובה ושמנת מתוקה תנובה. כשאנחנו ציפינו לרעיונות שלא כוללים את המצוות שלכאורה מתבקשות מאוד כמו: הפרשת חלה ולא ללכת על מצוות שמתקשרות אוטומטית למזון. אלא לחשוב על משהו יצירתי ושונה.
אחת מהמאזינות הזדרזה וסימסה בעקבות המשימה: "בחב"ד נהוג לתלות קופת צדקה במטבח ולפני כל אפייה תורמים מטבע לצדקה".

מירי אמרה שהדרך להצלחה במטבח היא התנסות מרובה, וניסיון ליצירתיות. "בכל חשיבה כזאת יש מתנה בצד (כל משימה חדשה שניתנת י.א), אני נותנת כרגע כיוונים, כשאתם רוצים להמציא דברים ולהיות יצירתיים במטבח, זה יגרום לכם להרכיב מתכונים לבד. מי שרוצה להפתיע במטבח, שייעשה את המשימות שאנחנו אומרים" ואם מירי אומרת, אני מאשרת.

"כל דבר שמתחיל במצווה תמיד מצליח" אמרה מירי וכך שחררה את המאזינות למשימתן החדשה.
כשנשאלו המתמודדות באיזה מקום הן סבורות שהן זוכות, אמרו המתמודדות כי המתכון של קרן הוא מוצלח מאוד, והמתכון שלה זכה במקום השלישי. ובמקום השני זכתה שרון יום טוב עם המתכון של הקנלוני ממולא בגבינות. והמקום הראשון בתחרות השבועית הגיע לרוויטל שהייתה לה הרגשה שתזכה, "אבל אי אפשר לדעת" היא ציינה בהצטנעות. הכול התחיל ממצווה אומרת רוויטל, כך שלמעשה רוויטל ענתה על שתי משימות שלנו – גם משימת ההפתעה וגם משימת המצווה. "זאת באמת סיעתא דשמיא, בעלי הוא מזכה הרבים בתל-אביב, הכול התחיל מאירוח של בעלי תשובה ושל אנשים חילוניים, וזה היה אתגר עבורי".

אז המשימה השבועית שעומדת בפני המתמודדות החדשות שלנו, רצינו לזכות את מאזינותינו במצוות לפיכך הענקנו להן: משימת המצווה.



0 תגובות